Domů Hlavní zprávy Cvičení složek IZS V Brněnském Královopolském tunelu

Cvičení složek IZS V Brněnském Královopolském tunelu

0
Sdílet
Cvičení složek IZS v Brněnském Královopolském tunelu. Foto: HZS.JmK

Brno – Královopolský tunel je od pátečního večera kvůli pravidelné údržbě uzavřen. Dopravní omezení bude trvat až do neděle. Toho jsme využili ke cvičení složek IZS, které simulovalo dopravní nehodu s následným požárem. Otestovali jsme i vzduchotechniku, která v případě požáru musí odsát zplodiny hoření.V pátek večer Brněnské komunikace zcela uzavřely Královopolský tunel z důvodu pravidelné údržby a provedení komplexních zkoušek řídícího systému. Již tradičně jsme této pravidelné víkendové uzavírky využili k provedení cvičení složek IZS, které bychom v běžném provozu realizovat nemohli.

Námětem cvičení byla dopravní nehoda osobního a nákladního auta s následným požárem. Simulovali jsme tak zásah, který patří z hlediska taktických postupů mezi jedny z nejsložitějších. Již při cestě k takové události je velmi důležitá kooperace několika složek IZS a dalších subjektů. Hasiči, Policie ČR a záchranná služba spolu komunikují na společném radiovém kanále. Mohou si tak mezi sebou upřesňovat informace, zda-li je možné do tunelu bezpečně vjet, kterou tunelovou propojkou bude probíhat zásah, řešení evakuace a záchrany osob atd. S dalšími subjekty mezi které patří Městská policie Brno, Brněnské komunikace a Dopravní podnik města Brna probíhá předávání informací telefonicky.

Bezpečné zvládnutí zásahu ovšem nezávisí pouze na složkách IZS, ale i na technologiích tunelu, které jsou řízeny automaticky a dozorovány z dispečinku Brněnských komunikací. Z našeho pohledu je velmi důležité, aby správně fungovala vzduchotechnika, která musí z tunelové trouby odsát veškeré zplodiny hoření. Díky tomu lze mnohem efektivněji provést hasební zásah a evakuaci osob. Proto jsme během cvičení využili vyvíječ aerosolu, který má obdobné vlastnosti jako kouř.

K hladkému a bezproblémovému průběhu zásahu mohou přispět i účastníci silničního provozu. Stačí když se v podobných případech řídí proměnným dopravním značením, nápisy, případně hlášením v tunelech a samozřejmě pokyny zasahujících složek.

Zdroj: David Jirouš HZS JmK

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

Upozornit na
avatar