Domů Hlavní zprávy Budoucí piloti záchranky se cvičí na nejtišším vrtulníku v Čechách

Budoucí piloti záchranky se cvičí na nejtišším vrtulníku v Čechách

0
Sdílet
Budoucí piloti záchranky se cvičí na nejtišším vrtulníku v Čechách. Autor: LION Helicopters s.r.o.

Hradec Králové – Společnost LION Helicopters, středoevropský poskytovatel komplexních služeb v oblasti vrtulníkového létání, přivezla do České republiky už 7. vrtulník nové generace Guimbal Cabri G2, který patří mezi nejmodernější a nejtišší ve třídě lehkých výcvikových vrtulníků. Informuje o tom Tomáš Kika ze společnosti LION Helicopters s.r.o.

V rámci své letecké školy jej při tom Lion Helicopters používá i na výcvik budoucích pilotů letecké záchranné služby. Provoz vrtulníku Cabri G2 je podle oficiálních měření až téměř 5x tišší, než stanovuje maximální povolený limit pro danou kategorii.

Úřad pro civilní letectví vydává každému letadlu, zapsanému do jeho rejstříku, tzv. hlukový certifikát. Na základě přesného měření, podle pevně stanovených pravidel, je na něm uvedena hodnota hluku při přeletu ve výšce 150 m nad zemí. Ta je u jednotlivých typů odlišná. Guimbal Cabri G2 s hodnotou 75,7 dB je jednoznačně tím nejtišším, ostatní vrtulníky ve své třídě předčí řádově o 5 decibelů (dB). Navýšení hladiny akustického tlaku o 5 dB je způsobeno 3,16x znásobením počtu původního zdroje hluku. Konkrétně pro typ vrtulníku Cabri G2 je SEL = 75,7 dB, přičemž limit je 82 dB. Muselo by tedy proletět 4,26 vrtulníku Cabri G2, aby se limit hluku naplnil.

„Jsme si vědomi naší společenské odpovědnosti vůči okolním obyvatelům. Investujeme nemalé finanční prostředky na snížení hlukových emisí. Nechceme, aby naše láska a nadšení z letectví omezovala ostatní,“ uvádí Jan Krčil, ředitel společnosti LION Helicopters a dodává: „Stejně jako jiní provozovatelé, striktně dodržujeme předepsané výšky a postupy pro snížení hluku. Sami jsme ještě nezaznamenali jedinou stížnost na náš vrtulník. Přisuzujeme to i faktu, že naše vrtulníky Guimbal Cabri G2 jsou znatelně tišší.“

Tento typ je vybaven tlumičem výfuku mířícím vzhůru. Výraznou mírou přispívá k snížení hluku i zadní rotor typu Fenestron, jehož zakapotování brání nepříjemným hlukovým rázům. Jen o něco víc, než půl tuny vážící dvoumístný osobní vrtulník se stává populární, zejména mezi soukromými vlastníky. „O Cabri G2 projevuje zájem, i u nás, čím dál tím více provozovatelů. Kromě ekonomičnosti a ekologičnosti provozu oceňují i další benefit – především zvýšenou bezpečnost. Cabri G2 je totiž dnes jediným vrtulníkem, který nemá na svědomí ani jediný lidský život. Z posádky, ani na zemi. Právě v těchto dnech si od nás přebírá svůj nový stroj další spokojený zákazník a v České republice tak už létá sedm vrtulníků typu Cabri G2,“ dodává Jan Krčil.

PSALI JSME TAKÉ: Policie plánuje více využívat tzv. drony. Pomáhat budou při pátrání po pohřešovaných osobách

Autor: redakce

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na