Domů Hlavní zprávy Billboardy mizí ze silnic a jdou na internet. Zákaz reklamy na dálnicích...

Billboardy mizí ze silnic a jdou na internet. Zákaz reklamy na dálnicích umožnil vznik OnlineBillboard

0
Sdílet
Bilboard, ilustrační foto. Zdroj: PixaBay

Praha – Tištěný billboard na internetu – to je budoucnost pro všechny firmy, které původně propagovaly své výrobky a podnikání pouze s pomocí outdoorové reklamy. S konceptem OnlineBillboard přišla jako první marketingová agentura In creative. Nabízí firmám, které se doposud pokoušely připoutat pozornost svých zákazníků pomocí reklamních ploch u českých dálnic, aby své billboardy převedly do světa internetu.

ČTĚTE TAKÉ: Ministerstvo, kraj a samospráva podpoří tichou železniční dopravu v regionu Dolní Berounky

„Zatímco dříve viděli reklamu například na auto nebo politickou stranu jen řidiči, nyní ji uvidí ve vizuálně stejném formátu lidé, co ji opravdu vidět mají. Kromě toho, že převádíme billboardy do on-line podoby, cílíme je na ty zákazníky, kteří jsou pro klienta důležití. Na rozdíl od jejich původní, tištěné verze je možné přesně vyhodnotit jejich přínos,“ říká autor nápadu Jakub Horáček z In creative. „Jsme schopni převést do on-line i české vlajky, které nyní lemují D1,“ dodává s nadsázkou.

Jedna z firem, které se zákaz reklamy na billboardech u dálnic dotkl, je CarTec Group.  

„Věděli jsme že bilboardy budou muset z dálnic pryč, a proto jsme postupně začali přesouvat reklamu do online světa. OnlineBillboard nám vyhovuje, používáme jej pro naše kampaně a líbí se nám, že máme přehled o tom, jak na naše zákazníky působí,” říká Robin Mazáč, marketingový specialista CarTec Group.

Odstranit reklamní plochy z dálnic a silnic první třídy museli provozovatelé od 1. září letošního roku.

Přikázala jim to novela zákona o pozemních komunikacích. Nařízení se dotklo zhruba 3000 nosičů, u jiných typů komunikací než u dálnic a silnic první třídy jsou nosiče povolené.

Trh venkovní reklamy je v čistých investicích odhadován na 2,5 mld. Kč ročně, a podílí se přibližně 6 % na celkovém mediálním mixu zadavatelů na českém trhu.

Odborníci odhadují, že dohromady je v tuzemsku přibližně 25 tisíc venkovních ploch.

Autor: Markéta Pudilová, Narrative Media s.r.o

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na